Elevators logo Elevators logo Asterisk icon Asterisk Signature Signature User icon User icon Phone icon Phone icon

התקנת מעלית להעלאת ערך הנדל"ן של הבניין

אתם חושבים להתקין מעלית בבניין מיושן, ומתלבטים אם יש בכך ערך, מלבד נוחות? תשמחו לדעת שהתקנת מעלית מעלה מאוד את ערך הנכס שלכם – הדירה שאתם משכירים או תרצו למכור יום אחד – לא רק בזכות המעלית, אלא גם בזכות המעטפת שסביבה

יחסית לגודלן, מיקומן הגיאוגרפי או מצבן, דירות בבניינים בני שלוש קומות ויותר שאין בהם מעלית סובלות מערך מאוד נמוך בשוק הנדל"ן.

בשוק השכירות, למשל, העדר מעלית בבניין יפנה את הדירות כמעט אוטומטית רק לשוכרים צעירים. שוכרים מבוגרים שמחפשים שירותי נדל"ן לא ישקלו בכלל שכירת דירה בבניין שאין בו מעלית.

למה זה ?

  • ראשית, עניין הנוחות: עליה וירידה במדרגות של בית מיושן, שלוש קומות או יותר, היא לא הדבר הנח ביותר.

זה אולי טוב לבריאות, או מוסיף לכושר, אבל בעיקר בגילאים מתקדמים זה עובר את גבול הנוחות. בנוסף, אם אתם חלילה שוברים רגל או חולים במחלה כלשהי, העדר מעלית הופך את הדירה שלכם – את ביתכם – לבלתי נגישים בעליל.

בהעדר מעלית, מובילים שמעבירים דירה או סתם מובילים דורשים לעיתים תוספת מחיר וכל דבר קטן הופך לאופרציה של ממש.

  • דבר שני, הנראות: כל מי שהסתובב בבניינים ישנים בתל אביב או מחוצה לה, מכיר את חדרי המדרגות, ואין צורך להכביר מילים בנושא:

כמה נקיים ומתוחזקים שהם לא יהיו, חדרי מדרגות עדיין לא יהיו מזמינים או ישרו הרגשת ביטחון אישי.

שוכר או קונה ששוקלים השכרת דירה בבניין כזה או קניה שלה מגיעים לדירה תחת רושם פחות טוב, מן הרגע הראשון.

נוחות, יעילות ונראות – זה ערך וכסף

לאור כל אלה, אין פלא שהעדר מעלית בבניין מוריד מערך הנכסים שבו: הוא מייעד את הדירות לקהל מוגבל יותר ומצומצם יותר ומוריד את האטרקטיביות שלהן כנכס להשקעה.

מה קורה לנראות הבניין לאחר הוספת מעלית ?

אין זה מחייב כמובן, אבל ברוב המקרים, התקנת מעלית מתבצעת כחלק ממהלך מקיף יותר שמשלב גם שיפוץ של הבניין עצמו.

פתיחת חדר המדרגות עצמו לכיוון הפיר החיצוני שמוסף לבניין דורשת כמובן שבירת הקיר החיצוני ושיקום שלו לאחר הוספת המעלית. במצב הזה, דיירי הבניין כבר משקיעים בשדרוג המראה של הבניין כולו, מה שכשלעצמו מעלה את ערכו הנדל"ני של הבניין.

לסיכום: התקנת מעלית בבניין מיושן משפרת את הנגישות שלו, משדרגת את המראה שלו ואת נוחות השימוש בו. כל אלה תורמים כמובן מיידית להעלאת ערך הבניין והדירות שבו.

תפריט נגישות