צום מעליות | חברת אחזקת מעליות – כל המידע שצריך לדעת Elevators logo Elevators logo Asterisk icon Asterisk Signature Signature User icon User icon Phone icon Phone icon

חברת אחזקת מעליות

כאשר מדובר על בניינים משותפים, המעלית היא אחד המתקנים הכי שימושיים ובטיחותיים שיש. על כן, יש צורך לדאוג לה לתחזוקה שוטפת.
תחזוקה זו כוללת את בדיקת תקינות המעליות ע"י חברת אחזקת המעליות שאחראית על התקנת המעלית.
לפני שמעוניינים להתקין מעלית בבניין משותף, במפעל, במבנה ציבורי וכדו' או בכל סוג בניין אחר חשוב להיות מודעים לכל דרישות האחזקה שלה על פי חוק.

חוק אחזקת מעליות

בישראל קיים חוק הנקרא "חוק אחזקת מעליות", המחייב כל מעלית שהיא להיות תחת תחזוקה שוטפת וסדירה.
יש לברר, כי אכן החברה אותה בחרתם להתקנת המעלית ולאחזקתה בהמשך, מתכוונת לעמוד בדרישות ובתקנות שקבע החוק.
"חוק אחזקת מעליות", שנקרא תקן מספר 2481 , קובע מספר תקנות שעמידה בהן תבטיח את כשירותה ובטיחותה של המעלית.
החוק קובע שהבדיקה הראשונית של המעלית תיעשה ע"י נציג של מכון התקנים.
הבדיקה הזו מוודאת שהמעלית עומדת בתקן המחויב על פי חוק, בודקת את מידת עמידותה ואת רמת פעולתה.
רק לאחר שבדיקה זו מאושרת ע"י הנציג – ניתן להפעילה.
שנה לאחר בדיקה זו תהיה המעלית באחריות מתקין המעלית, שמחובתו לבצע תיקונים במידה ויהיה צורך בכך.
יש להדגיש כי הבודק חייב להיות מתקין מורשה ששמו מופיע ברשימת המתקינים המוסמכים של משרד העבודה.

החוק קובע:

– שיש לבצע במעלית תחזוקה שוטפת.

– שיש לרשום את כל התיקונים והטיפולים שמתבצעים במעלית וכן שיהיה במעלית מסמלך המציין את תאריך בדיקתה האחרון.

– שבמידה ויש צורך לתקן או להחליף חלקי חילוף במעלית, יש להשתמש אך ורק בחלקי חילוף מקוריים של יצרנית המעלית.

– שבעת תקלה במעלית או היתקעות שלה באמצע הנסיעה יהיה ניתן להשיג מיידית את שירות התיקונים, כדי להעניק שירות דחוף ומהיר בכל שעה.

מה כולל שירות אחזקת מעליות ?

אם מדובר על מעליות גדולות או מעליות בשימוש מאסיבי, יש צורך לבצע בדיקת תקינות אחת לשלושה שבועות.
כך מוודאים שהמעליות פועלות בצורה תקינה , ללא בעיות או תקלות מיוחדות. הבדיקה נערכת על ידי עובדי חברת אחזקת המעליות.
כאשר מדובר על מעליות קטנות או כאלה שאינן בשימוש תדיר, יש לבצע את הבדיקה אחת לחודשיים.
בדיקת ביקורת יש לעשות פעם בחצי שנה.
במידה ויש שינוי בתפקודה של המעלית, יש לדווח באופן מידי  לחברת המעליות כדי שנציגיה יבואו לבדוק את שינוי תפקוד המעלית באופן מידי.
אחזקת המעליות כוללת גם את ניקיון המעליות באופן קבוע.

חברת אחזקת ניהול מבנים או חברת אחזקת מעליות ?

ניתן לבחור לעבוד ישירות מול חברת אחזקת מעליות, כאשר כל ההתנהלות מולה נעשית באמצעות וועד הבניין המשותף.
לחילופין, ניתן להיעזר בשירותיה של חברת ניהול ואחזקת מבנים. חברה מסוג זה תתקשר עם חברת אחזקת המעליות וכמו כן תדאג לטיפול שוטף בבניין המגורים, לא רק מבחינת המעליות, אלא מבחינת נראות הבניין, תחזוקתו, שיפוצים בסיסיים שצריך לעשות בו ועוד.
רצוי מבעוד מועד לבחור איך להתנהל בנושא. שכן, במידה ואין וועד מסודר ויציב, כדאי לתת את נושא הניהול לחברה חיצונית.
במידה ויש וועד חזק שמורכב מדיירים שאכפת להם מהבניין ומוכנים לקחת על עצמם את הטיפול בנושא המעליות ובנושאים נוספים ששייכים לבניין, ניתן להמשיך להתנהל כך ללא בעיה.

אחזקת מעלית בבית משותף

כאשר מדובר על בית משותף, האחריות בנושא אחזקת המעליות היא באחריות ועד הבית או נציגים שנבחרו לטפל בנושא. האחראים צריכים לקבוע תקציב מתאים מדי שנה לצורך אחזקה ותיקונים של המעלית, לתקשר עם חברת אחזקת המעליות ולוודא שהיא עומדת בדרישות החוק. כמו כן, חשוב ליידע את דיירי הבניין על לוחות הזמנים של הבדיקות התקופתיות ועל התקלות והתיקונים שבוצעו, כדי לשמור על שקיפות. בנוסף, רצוי שיבוצע סיכום בסוף כל שנה של פעילות חברת האחזקה על מנת להחליט אם להמשיך לעבוד איתה או לעבור לחברה אחרת.

שורה תחתונה

בחרו בקפידה ממי אתם רוצים לקבל את השירותים שהוזכרו לעיל. קיימות חברות רבות שאינן מקצועיות, שגרמו לבעיות שונות כשלא  דאגו לתחזק ולנהל כראוי את הבניין.
מומלץ לקרוא המלצות באינטרנט, לבדוק שהחברה שמספקת את השירות הינה מקצועית ובעלת ניסיון בתחום.
בנוסף, אם אפשר, מומלץ לבקש כתובות של בניינים להם החברה הזו מספקת את אותו שירות.
גשו פיזית לבניינים הללו, דברו עם הדיירים ובדקו האם הם אכן מרוצים מההתנהלות שלה או לא.
כך תדעו שלא תפלו בפח ושהתשלום אכן הולך לחברה מקצועית, שתעשה הכול על מנת שהדיירים יהיו שבעי רצון מהשירות שלה. יתרה מזאת, מומלץ לא לחתום חוזה למספר שנים עם חברה אחת. שכן, אתם לא יודעים מה יקרה ומה צפוי לחברה ואם אכן הכול יתנהל כשורה.
על כן, כאשר אתם חותמים חוזה, חתמו אך ורק לשנה אחת.
לאחר שנה, תראו האם אתם רוצים להמשיך את ההתקשרות עם אותה חברה או לא.

תפריט נגישות