Elevators logo Elevators logo Asterisk icon Asterisk Signature Signature User icon User icon Phone icon Phone icon

הוספת מעלית לבניין קיים

בהרבה בניינים בארץ, לא מותקנת מעלית. למעשה, על פי חוק שנחקק בשנת 1974, כל בניין עם ארבע קומות מחויב שתהיה בו מעלית. מה שכן, יש בארץ המון בניינים שנבנו עוד לפני שנה זו ועל כן אין בהם מעלית. מה שקורה בפועל הוא שהדיירים באותם בניינים ישנים, מתקשים למכור את הדירות או אפילו להשכיר אותן. אם בכל זאת הם מעוניינים למכור את הנכס בכל מחיר, הם בהחלט נאלצים להתפשר באופן משמעותי על המחיר שלו.

תמ"א 38 ופרויקטים של פינוי בינוי

בשנים האחרונות, ניתן לראות שיש פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38. בזכות הפרויקטים הללו, הדיירים זוכים לשדרוג משמעותי בכל הקשור לדירה ובפרט לבניין בו הם מתגוררים. כך למשל, אחת התוספות השוות ביותר היא תוספת של מעלית לבניין ישן. בזכות תוספת כזאת, לא רק שעולה משמעותית ערך הבניין, אלא גם ערך הדירה.

יוזמה פרטית להתקנת מעלית בבניין

אם הבניין שלכם לא משתתף בפרויקט של תמ"א 38 או פרויקט של פינוי בינוי, תוכלו גם לזום הוספת מעלית בצורה פרטית. כלומר ההוספה תהיה על חשבון הדיירים של הבניין. העלות עשויה להגיע לכ-400 אלף שקלים. לא בטוח גם שתקבלו את הסכמת כל הדיירים בבניין, זאת משום שיש דיירים שאין בידם את התקציב המתאים להתקנת המעלית. מעבר לכך, לעיתים באותו בניין מגורים, מרבית הדירות עשויות להיות מושכרות על ידי משקיעים ותסכימו איתנו שלהם אין שום אינטרס להשקיע מכיסם את סכום ההשתתפות בהתקנת המעלית. מה שכן, עם שכנוע נכון ועם הרבה סבלנות, יכול להיות שתוכלו להצליח במהלך. קחו בחשבון, שעל פי חוק, אין לכם צורך בתמיכה של כל הדיירים אלא רק בתמיכה של שני שליש מהדיירים. עם זאת, חשוב לציין שיש מספר תנאים שחייבים להתקיים, על מנת שההחלטה להתקין מעלית, תצא לפועל והם: המעלית תתוקן כך שלא תפריע או תפגע בדירות האחרות, ברכוש המשותף וכמו כן בחזות של הבית.

היתר בנייה להתקנת מעלית

כל בעלי הדירות ששותפים למהלך התקנת המעלית, יישאו בהוצאות ההתקנה. כאן חשוב להדגיש שבעלי דירות בקומת קרקע אינם מחויבים להשתתף בהוצאות הללו. מה שכן, כל הדיירים ללא יוצא מן הכלל, יהיו חייבים לשאת בהוצאת אחזקה והפעלתה של המעלית. יש יתרונות רבים להתקנת המעלית, גם למי שמתגורר בקומת קרקע או קומה ראשונה ומדוע? כי כך חדר המדרגות יהפוך לפחות עמוס וליותר מטופח. מעבר לכך, בניין שיש בו מעלית הוא מודרני ומושקע יותר, כך שגם מי שמתגורר בדירה בקומת קרקע או קומה ראשונה יוכל להרוויח בסופו של דבר מערך הדירה שלו, שרק יעלה.

התקנת המעלית

אם מדובר על התקנת מעלית פנימית, אז יש צורך בחלל של מטר וחצי לפיר. ברוב הבניינים, יש בעיה עם החלל הנדרש ועל כן, יש התקנה של מעלית חיצונית. לפני תחילת ההתקנה, יש לבחור את סוג הפיר – פיר מתכת או פיר בנוי. לאחר הקמת הפיר, יש לבחור את סוג המעלית – מעלית חשמלית או מעלית הידראולית. לאחר סיום העבודות, המעלית תעבור אישור של מכון התקנים וכמו כן יהיה צורך להתקשר עם חברת תחזוקה, שתהיה אחראית על תחזוקת המעלית ועל מתן שירות שוטף למעלית בכל הקשור לתיקונים והחלפת חלקים במידת הצורך.

 

תפריט נגישות