צום מעליות | חובות וזכויות דיירים בבניין משותף Elevators logo Elevators logo Asterisk icon Asterisk Signature Signature User icon User icon Phone icon Phone icon

החיים יחד בבניין משותף מחייבים את הדיירים בשיתוף פעולה ביניהם ובהתחשבות הדדית. יש להם זכויות לצד חובות המצוינים על פי חוק.

זכויות הדיירים

– זכאים להשתתף ברכוש המשותף, כגון: מעלית, חדר מדרגות, גינה, חניה וכדו'.

– כל דייר זכאי לבצע שינויים ושיפוצים בדירתו הפרטית, כל עוד אינם פוגעים ביציבות המבנה או גורמים לשינויים בחזית הבניין המשותף.

– במידה והשינויים משפיעים על חזית המבנה המשותף (כמו למשל בעת סגירת מרפסת) יש חובה להשיג אישור מהדיירים האחרים בבניין וכן מהרשויות.

– לגבי שימוש ברכוש המשותף – הדיירים יכולים להשתמש בשטח המשותף, אך לא לצורך פרטי או שימוש שפוגע בצורה כלשהי בשטח המשותף.

– הדיירים זכאים לדרוש שתהיה תחזוקה שוטפת של הבניין.

– לשם קבלת החלטות הנוגעות לכלל הדיירים, הם יכולים ליזום אספת דיירים ובה להחליט ע"י הצבעה לגבי השטחים המשותפים (למשל – החלטה על הוספת מעלית לבניין).

– לכל דייר יש זכות להביע את עמדתו לגבי נושאים הקשורים לכלל הבניין המשותף ולהשתתף בתהליכי קבלת ההחלטות.

– על חלק מההחלטות באספת הדיירים יש צורך לקבל הסכמה מלאה מכל הדיירים, על רובן מספיק רק רוב ועל חלקן מספיק רוב של רק שני שליש מהדיירים.

 

חובות הדיירים

– יש לאסוף את הדיירים לפחות פעם בשנה לאספה משותפת או לאסוף אותם כשלושה דיירים מבקשים זאת.

– באספת הדיירים הם יבחרו את וועד הבית (מקסימום חמישה אנשים) ואת יושב ראש הוועד שיכנס את האספה.

– תפקידו של וועד הבית המשותף הוא להוציא לפועל את ההחלטות המתקבלות באספת הדיירים והינו אחראי לפיקוח על אחזקת הרכוש המשותף.

– יש למנות אחד הדיירים לתפקיד של גזבר הבית. תפקידו הוא לאסוף את כספי וועד הבית ולנהל את כספי הדיירים – הכנסות והוצאות. עליו לנהל תיעוד של הכספים ולהציג אותו לבקשת הדיירים.

– הדיירים חייבים בתשלום דמי ועד בית עבור תחזוקת הבניין, שכולל: ניקיון, אחזקת מעלית, חשמל, תיקונים וניהול שוטף.

– במקרה שדייר מסרב לשלם לוועד הבית או שאינו משלם את הכסף בזמן, וועד הבית יכול להתלונן עליו אצל המפקח על הבתים המשותפים.

– יש איסור גרימת נזק לרכוש המשותף.

– דייר שגרם נזק לרכוש המשותף חייב לתקן אותו ולשאת במחיר התיקון.

– יש איסור שימוש ברכוש המשותף באופן שעלול להפריע לדיירים האחרים.

– אם דייר באחת הדירות בבניין המשותף השתלט על שטח משותף בבניין או פלש לשטח של דירה אחרת בבניין הוא חשוף לתביעה משפטית.

– שמירה על השקט בבניין המשותף, במיוחד בשעות הצהרים, בשבתות וחגים ובשעות הלילה.

– לא ליצור מטרדים בבניין, כגון: חסימת מעברים או השלכת פסולת במקום לא מוסדר.

– אם דייר מחזיק בדירתו חיית מחמד הוא צריך לדאוג שלא תפריע את מנוחת השכנים ושלא תגרום נזק לרכוש המשותף.

 

בנוסף לזכויות ולחובות הדיירים, יש צורך בניהול מקצועי של תחזוקת הבניין, כולל תחום אחזקת המעליות. ניתן להעסיק חברת אחזקה לבניין אשר מספקת שירותים חיוניים כמו ניהול כספי, תחזוקת מערכות טכניות וטיפול בתקלות, כאשר חברות אחזקת מעליות בבניין מגורים אחראיות לשמירה על תקינות המעלית ושירותי תחזוקה שוטפים. הבחירה בחברת אחזקה מקצועית חיונית לשמירה על סדר ותקינות בבניין המשותף, ומסייעת לדיירים להימנע מעימותים ולשמור על ערך הנכס לאורך זמן.

 

תפקידם של חברות אחזקת של בניין משותף


ניהול כספי וגביית תשלומים

גבייה של דמי ועד בית הכולל את תשלום אחזקת הבניין, ניהול חשבונות הבניין, תשלום לספקים, חשמל, מים והגשת דוחות כספיים תקופתיים לדיירים.

ניקיון ואחזקה

ניקיון שוטף של שטחים ציבוריים בבניין המשותף, כמו: חדר מדרגות, חניות, לובי, תחזוקה של מתקנים משותפים כמו חדר כושר, בריכה וכדו', ניקיון הגינה המשותפת וכדו'.

טיפול בתקלות

מענה לקריאות חירום שונות כמו תקלות חשמל, בעיות אינסטלציה, תיקונים טכניים שונים, ביצוע עבודות תחזוקה דחופות.

טיפול במערכות טכניות

כגון: מערכות מים, חשמל, תאורה, מערכת כיבוי האש, אינטרקום, מערכות מיזוג מרכזיות.

אחזקת מעליות

– תחזוקה שוטפת של המעלית: בדיקת דלתות, כפתורי ההפעלה במעלית, בדיקת מערכות הבטיחות ותא המעלית.
– שירות תיקונים במקרה של תקלות והחלפת חלקים שחוקים או לא תקינים.
– אספקת שירותי חירום 24/7 לתיקון תקלות דחופות במעלית או חילוץ דיירים.
– שדרוג המעליות מבחינה אסתטית או טכנית.

ביצוע שיפוצים

תכנון וביצוע של עבודות תחזוקה ושיפוצים, כגון: צביעה, תיקוני גג, איטום וכן ביצוע תחזוקה מונעת.

צום מעליות – מתמחה במתן פתרונות תחזוקה, התקנה ושדרוג מעליות

חברת צום מעליות מעניקה שירותי תחזוקת מעליות שוטפים, שכוללים בדיקות תקופתיות, תיקונים וטיפול מונע, שירותי שדרוג מעליות הכוללים התאמות ושדרוגים טכנולוגיים ושדרוג מראה המעלית החיצוני והפנימי.
כמו כן היא מספקת גם שירותי התקנת מעליות בבניינים ישנים או חדשים, כולל מעליות חשמליות והידראוליות.
לחברת צום מעליות יש ניסיון מקצועי של מעל ל- 50 שנה בתחום המעליות לבתי מגורים, מבני ציבור, מוסדות ומרכזים מסחריים.
החברה מצטיינת במתן שירות אישי מותאם לצרכי הלקוח, בשילוב פתרונות מתקדמים ועמידה ללא פשרות בתקני הבטיחות הגבוהים ביותר.
שירותי החברה ניתנים בפריסה ארצית בכל רחבי הארץ.

תפריט נגישות